Beste gast

Dames Heren Gallery collection

Schoenen

Kleding

Tassen

Accessoires

Nieuwe collectie

Merken

Looks

Sale

Inspiratie

Nieuwe collectie

Schoenen

Kleding

Accessoires

Merken

Looks

Sale

Inspiratie

Damesschoenen

Herenschoenen

Merken

Nieuwe collectie

Schoenen

Kleding

Tassen

Accessoires

Merken

Looks

Sale

Inspiratie

Retouren

Retourneren is simpel en je hebt geen printer nodig. Je kunt je pakket inleveren bij alle Assem-winkels, DHL en PostNL of thuis laten ophalen.

Je kunt hier je retour aanmelden

FAQ

Moet ik mijn retourzending aanmelden?

Het is niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel op jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt:  

  • Is jouw pakket geleverd door DHL? Dan kun je het pakket afgeven bij een DHL-punt en aangeven dat het retour mag naar Assem. Bij het DHL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.  
      

  • Is jouw pakket geleverd door PostNL? Dan kun je het pakket afgeven bij een PostNL-punt en aangeven dat het retour mag naar Assem. Bij het PostNL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele track&trace die je hebt ontvangen.  

In alle gevallen zullen wij retour verwerken wat we ontvangen. Het is dus voor ons niet erg als je een artikel niet hebt aangemeld of juist te veel. 

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Is de bestelling niet zoals verwacht of heb je wat extra modellen en maten besteld om thuis te vergelijken, maar mag er nu een deel terug? Geen probleem! Bij Assem retourneer je eenvoudig in een paar stappen. 

Optie 1: Meld je artikel(en) aan en kies zelf een retouroptie 

1. Via www.assem.nl/retour kun je jouw retourzending aanmelden en vervolgens kiezen uit een van onderstaande opties. Je krijgt dan aan de hand van hoe jouw pakket is geleverd en welke retouroptie je kiest de juiste instructies van ons. 

  • Lever je pakket in bij een DHL of PostNL servicepunt naar keuze 
  • Laat je pakket thuis ophalen door DHL op een door jou gekozen moment (+ € 1,95)
  • Geef je pakket af in een Assem winkel bij jou in de buurt.

2a. Kies je voor retourneren via DHL of PostNL dan stop je het item of de items die niet naar wens zijn terug in de schoenendoos of verpakking en stop je dit vervolgens terug in de Assem-verzendverpakking. De unieke code op de schoenendoos, op de verpakking of op het label is gekoppeld aan jouw gegevens en wordt gebruikt om jouw item hier retour te verwerken. Let op, mocht je de originele Assem-verzendverpakking niet meer hebben, mag het ook in een andere stevige verpakking. 

2b. Kies je voor retourneren in een Assem winkel dan is het niet nodig de items terug te stoppen in de verzenddoos. Het is voor de winkel voldoende als de items in de originele verpakking of schoenendoos zitten. Daar staat namelijk de unieke barcode op die ze in de winkel scannen en die gekoppeld is aan jouw gegevens.
 

Optie 2: Retourneren zonder aan te melden

Het is uiteraard niet verplicht om je retour aan te melden en daarom is het ook mogelijk om gebruik te maken van het verzendlabel van jouw pakket om je pakket te retourneren. Dit werkt als volgt: 

  • Is jouw pakket geleverd door DHL? Dan kun je het pakket afgeven bij een DHL-punt en aangeven dat het retour mag naar Assem. Bij het DHL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele Track&Trace die je hebt ontvangen. Heb je geen verzendlabel meer? Dan kun je het bij het DHL-servicepunt aangeven dat het retour mag naar Assem en dan zal er een label voor je aangemaakt worden.
     
  • Is jouw pakket geleverd door PostNL? Dan kun je het pakket afgeven bij een PostNL-punt en aangeven dat het retour mag naar Assem. Bij het PostNL-punt zal het verzendlabel gescand worden en zo kan het pakket aan ons worden geretourneerd. In dit geval kun je jouw retourzending ook volgen via de originele Track&Trace die je hebt ontvangen. 

Zodra jouw pakket door ons is ontvangen, wordt de unieke barcode die op elk item zit, gescand. Deze unieke barcode is gekoppeld aan jouw bestelling. Zo weten we dus precies om welk item het gaat. 

Heb je een andere vraag?

Ga naar klantenservice

Stap 1 / 5

Gelukt!

Het artikel is toegevoegd aan je winkelmand Naar winkelmand

Gelukt!

Ga naar mijn account